Sunday, November 21, 2010

Bodoh,


Entry ini terlalu banyak keluhan. Maaflah, bulan ini banyak masalah.

Hi. Salam.

Kadang-kadang aku duduk,

aku lihat,

ramai orang yang tidak sedar tentang orang yang menyayangi nya,

hingga kita kehilangannya.


Bila aku renung jauh-jauh,

Itu mungkin Tuhan nak bagi rasa kesalan.

Tuhan nak suruh kita rasa kehilangan.

Bila kita ada,
Semuanya tak kena,

Yang sini masalah,

Yang sana masalah.

Semua yang dibuat tak betul.


Tapi,

mungkin ke kita dah tiada,

baru nak kata "oh, kalau aku ada..."

"Eh, kalau aku masih.."


Hmm.


Fiqa, kau ni bodoh.


Kau tak pernah sedar.

Kau sial satu badan,

kau nak jangkitkan dekat orang.


Hai, naseb badan.


Sabarlah wahai badan ku sayang,

Aku akan sentyase bersama mu,

Sehingga aku hilang roh dari tubuhku.


Mungkin waktu itu,

baru kesayangan aku akan sedar,

betapa aku rindu dia, sayang dia.


Kalau begitu aku berdoa,

Minta dipisahkan roh dari badan,

byar mereka sedar yang aku menyayangi mereka.


Itu sahaja sudah cukup.


Menyayangi aku tidak perlu,

cukup sekadar kau tahu.


p/s : Hari ini, kau pukul aku sebab dia, kau suruh aku jilat lecak tepi jalan, baru kau nak maafkan aku, kau bilang ke aku bodoh, sial... Hmm aku hina sangat kah diperlaku kan begitu? Itukah harga diri aku? *menangis*



Dunia, kau tak kejam,

Tapi manusia itu yang kejam.



No comments: