Friday, December 31, 2010

Kosong,

Assalamualaikum...
Ini bukan entry mengeluh mengenai hidup. Tapi ini entry mengenai hidup yang "what goes around comes around"
Dalam hidup ini, kita ada pilihan. Tak kisah lah mengenai apa. Ada saja pilihan. Pillihan akan lead kepada dua benda sama ada yang baik atau yang buruk. So, apa yang kita lakukan dengan pilihan yang diberi.
Alhamdulillah, setakat ini hidup aku diuji dengan hebat. Sangat hebat. Tapi jauh dekat hati ini masih lagi berkata "Hey, ada orang diuji lagi teruk, tapi dia masih kuat. Jangan lembik sangat. Ini baru sikit."
Saya ditipu. Yea. Ditipu.
Kenapa saya tak bercerita mengenainya? Mungkin sebab ia terlalu perit untuk dicerita. Mungkin ia lagi bagus kalau dibiar saja.
Banyak persoalan yang ada diminda. Apa kurangnya? Apa lebihnya? Apa yang perlu? Apa yang tidak? Kenapa? Mengapa? Semualah. Itu Tuhan saja yang tahu.
Hmmm.
Kalau saya buat kesimpulan sendiri, itu pasti yang tidak manis. Tapi, kalau saya tak buat kesimpulan pun, akan jadi tidak manis. Jadi, saya bingung. Apa yang saya perlu lakukan?

No comments: